עמותת פטריות הבר בישראל

הכשרת שברירית צעיפית לאכילה

ליקט: טל שאול

🥀 חיי מדף

(האמת לא בדקתי, אשמח למשוב מאנשים על זה)

🐛 מזיקים נפוצים

יש רימות.

👣 איפה המזיקים מסתתרים

בבשר הכובע (הדק גם ככה) ובין הדפים.

🧠 מרקם, מבנה וצבע הפטרייה

שבריריות כשמן, הן שבירות. אפשרי אבל מאתגר להוריד להן את הדפים (וזה גם לא משאיר הרבה בשר בפטריה) לכן אני לא ממליץ לעשות את זה. הבעיה הגדולה יותר איתן - שהנבגים שלהם חומים כהים, ולכן הם מסתירים לפעמים את המחילות של הרימות או סתם נראים דומה. בירוק - נבגים, באדום - מחילה.

איור 1. באדום - מחילה של רימה, בירוק - שאריות של נבגים כהים שנראים קצת דומה

מהסיבות האלה וגם בגלל שהן קטנות, בתכל'ס אנחנו לא ממליצים ללקט אותן. אבל האמת שהן די טעימות במחבת, אם אין משהו אחר וכן יש כמות מהן, אולי שווה לנסות בכל זאת. לחתוך אותן לשמיניות ממרכז הכובע (כדי להגדיל את הסיכוי לזהות מחילות), לשטוף במים ופחות או יותר זהו.

🚿 תגובה במגע עם מים

אין שום בעיה לשטוף אותן במים.

🌲 בדיקת ונקיון הפטרייה בשטח

בעקרון, מה שהכי חשוב הוא לאחסן אותן מהשטח עד הבית בכלי נפרד מפטריות אחרות כדי שלא יימעכו ויישברו לגמרי ואז לא יהיה כל כך מה לנקות. לא ממליץ לנקות בשטח.

ינואר 2020

אין להעתיק ו/או לשכפל כתבה זאת ו/או כל חלק ממנו ו/או לעשות בה כל שימוש ללא הרשאה מראש ובכתב מאת בעל זכויות היוצרים וזכויות הקניין בו. למיטב ידיעתנו חלקים שונים מהמידע וכן חלק מהתמונות המצורפות לכתבה מקורם חיצוני ולא נעשתה עבירה על זכויות יוצרים בהצגתם כאן.

הכתבה לעיל הינה על דעתו של המחבר ואין העמותה אחראית למהות התכנים, איכותם ו/או כל רשלנות ו/או מחדל אשר עלול להיות בקשר עם התכנים ו/או בקשר לתוכנו של המידע ולכל שימוש שיעשה בו. קודם להסתמכות על כל מידע כאמור, מוצע לבצע בדיקה עצמאית של המידע.